click banner for more info

Friday, March 18, 2011

Senang je untuk dapatkan, hanya 15 minit setiap hari..

Bak kata orang, tak ada yang mustahil dekat dunia ni..betul tak? Siapa yang rajin, dia yang dapat..Lagi-lagi 5 benda ni, confirm, semua orang mesti nak kan? nak tahu apa? and cara nak dapatkan nya pun bukan susah..cuma 15 minit..lama ke? tak kot..
Wajah yang cantik
Duit yang banyak
Kesihatan yang baik
Anak-anak yang cerdik dan berjaya
Tidur yang nyenyak tanpa gangguan

Kata Nabi Muhammad S.A.W

Siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya
Siapa yang tinggalkan solat zuhur tiadalah padanya rezeki yang 
     berkat
Siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan
 Siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak-anak 
     yang bermanfaat
Siapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang 
     nyenyak

Mudahkan, cuma perlu solat 5 waktu setiap hari, insyALLAH, 5 benda ni kan kita perolehi, solat tu kan kewajipan kita..
p/s : Rasa-rasanya cukup tak kita solat 5 waktu sehari semalam?

Image Hosted At MyspaceGens
--------------------------------------------------------------------------------------
Image Hosted At MyspaceGens
--------------------------------------------------------------------------------------

Suka entry ni? boleh LIKE!

27 comments:

nurul ain said...

thank you thank you for sharing :DD

Fadzli Amir said...

insyaAllah.....masih terjaga dgn baik...walaupun sibuk..mekasih...

Novelgurl said...

Salam..like this ^^

Ina said...

Insyaallah..kena jaga solat ni. tiang agama.

syakirah izwanie said...

thanks for share . like it :)

zati embong said...

betul tu niesz O.o

ch!natsu said...

insyaAllah.. same2 kita usahakan.. =)

noraim said...

tp yg senang tuh ssh nak amalkan
. huhu.

Miss Tira said...

Satu nasihat yang berguna. :)

aLieF si Muncung ManiS said...

betul tu..jgn sesekali tinggal solat..kalau kita tinggal satu je solat,,kita tak dapat apa2 walaupun kita dah buat 4 solat tu...bak kata orang 5-1=0...nasihat utk diri alief juga..huhu

sissyira said...

salam

terima kasih di atas peringatan yang bagus ini

nelly said...

InsyaAllah .

aliza said...

:)

Azza Firza said...

insyallah :)

YATZAKIE said...

i love this entry nicely!!! ^_^

udin said...

as-salam.. nice entry.. semoga sama2 kita jaga amalan kita.. InshaAllah.. =)

Nur Farah Hani said...

insyaallah masih cukups etakat ini..

mudah mudahan juga kita semua terpelihara dari emninggalkan solat ini.. solat tiang agama right.. ;p

jeBateja said...

Tima kasih makcik......den kena ingatkan tu...utk diri den...ahakz

kay_are said...

memang mudah tapi bende mudah lagi susah manusie wat.. (kadang2 pun terlajak gak T_T)

Raji berkata said...

24 jam tolak 15 minit tak rasa sgt pun kan? ;D
tapi ntah kenapa kdg2 suka menangguh waktu solat >.<

Miss Yaty said...

thanks niesz..kadang2 manusia memang terleka jadi kita sesama manusia memang kena saling ingt mengingati kan..thanks..semoga kita tak termasuk di kalangan org yang lalai..

Arol Mubin said...

Setuju dengan ganjaran solat isyak. Rasa tenang jek tidur bila dah solat isyak. Tapi lebih tenang, kalau cukup solat 5 waktu. :)

lalink7 said...

xcukup..langsng xbuat..period! hehe =))

Allah kasi cotiiiiiiiii...

Norhafiza said...

betul tu..rugi sangat sape yng tak mengindahkan nya...

p@kcikLie / mamadiana said...

alhamdulillah, kena praktikkan utk seisi keluarga utk berjamaah solat 5 waktu..kalau bole..kalau x pon 1 waktu wajib jemaah dalam sehari.

insyaAllah

@mamdiana

phee ungu said...

1st time singgah blog sini , nice blog . petua y bernas :)

Akak said...

salam kenal

dah join? click sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...





ShoutMix chat widget