korg mesti ade pengalaman psl ni kan..niesz ngan mak da bnyk kali kena..sakit jiwa ni..kalau ade bola golf kat ctu, mmg rase nk sumbat je kt mulut org tu..haa..amik ko!ntah la..memang rase berapi je kalau ade org perangai mcm nie..ingt kite suke ke d layan mcm tu..
layan tetamu mcm cirit btul
nie kes niesz ngn mak niesz. time ni ktorg nk tnye psl skola adik niesz yg form 1, punye la lame tggu kat ctu, tp xde sorg pon yg layan..duk tercongok kat ctu mcm org bodoh je..ikut kan ati nk je ckp mcm ni, 'korg ni bute ke? x nmpak ade org dtg ni'
layan customer yg call
niesz pnh call satu tmpt nie, psl adik niesz gak, mak niesz ngadu nombor yg org ni bg salah, niesz pon try la call balik, niesz ckp elok2 btul ke no yg die bg nie..nk tau die ckp ape? 'btul la no yg sy bg tu, cube call lg'..ikut kan ati nk je ckp mcm ni, 'wei! masalah nye nie no rumah org!'
layan customer kat restoren
niesz selalu g brkfst ngn mak, 1 ari niesz ngn mak singgh 1 kdai mkn nie..ktorg duk la kat ctu, tp da 20 minutes ni xde gak org amik order..ni nk meniaga ke x nie?! bikin pns tul la..niesz geram, niesz ajak mak blik, mkn tmpt lain..layanan mcm arrgghhh!geram!
layan customer kat shopink complex / kedai
ni lagi 1, adoi!cube la kalau wat keja tu iklas ckit, niesz pegi 1 shopink complex ni, tnye la mane tmpt yg ade jual brg mcm ni, nk tau die ckp ape?'brg tu ade kat sane, sane kat blakang tu?' ikut kan ati mmg nk ckp je..'oitt! sane?sane mane?!ko ni x boleh nk tunjuk ke kat mane? bkn ko tgh wat keja pon!'
tp niesz xde la kate smue mcm ni..sesetgh je yg mcm nk xnk keja..ape slh nye layan org elok2..bkn luak pon, xkesian ke kalau yg kena tu mak dorg sendiri, org layan mak dorg mcm tu..sedey x?sbb tu la org kate, org melayu ni x maju, sbb ape? slh satu nye sbb tu la..n kalau korg nk tau, semue layanan kat atas tu semue 'MELAYU' , nk tau nape cina lebey maju even company dorg kecik je, sbb layanan dorg tu mmg tip top!bkn nk gah kan org cina, tp ni la kenyataan nye..
Suka entry ni? boleh LIKE!
52 comments:
yup2 agree..
smtimes org melayu yg suppose brbudi bahasa dan bersopan santun yg rude lebih..
xfhm btol..
layanan saya 1st klas!
eh 1st keh?
haha~
hrumm..selalu gak kena macam ni...sesetgh badan kerajaan pun selalu buat peel mcm ni...mcm la kita yg nk minta duit dia...
tul la tu..biasanya MELAYU yg bnyk buat hal...
macam mana la nk maju kan..? huhuhu
jom ke APA KATA HATI pulak,
SI PENGGEMAR NASI GORENG
jat setuju niesz.kalau kena kat kita sorg still bleh nk sabar tp kalau kena kat mak ayah kita memang akan rasa bengang yg melampau.
MUNGKIN BETOL KOT..DLA DULU PNH KEJE KAT KEDAI HP, TOKEY CINA..TP BAGUS RRR, BOS KITORANG MMG RESPECT LA KAT CUSTOMER..DLA PUN GERAM NGAN ORG MCM XNAK LYN JE CUSTOMER NI SBB DLA DULU XDE LAK WAT GITU KAT CUSTOMER..
nisha layan customer baik punya~ hahahhaa!!
org kita mmg..sebab tu berniaga ap sume x tahan lame..
dorg patut phm ap ap tu customer services
tu la...manusia..
kate malaysian berbudi bhase....mcm x jekk...tah pape...pakai cakap jek..
kte jgak la baek..hurmm...
as long as kite baek kn niesz? hehe
selalu gak kene.. kalau boleh sabar akak sabr.. tapi klu tak leh sound direct je..
kalau yg part tunggu order tu biasa lah..mmg blah terus...
1st time tgk nis marah
sabar yer dik
niesz! i ngat i da lame follow ur blog. rupenye tak follow lagi. ptut la tak tawu niesz update blog! ni bru follow. sorry. tetinggal ketapi. T_T
btw, btul yang niesz ckp. lyn la customer btul2 kan. ape kte tye, cube jwap dgn jelas, terang lagi nyata. huhu
paling tak larat tunggu
call customer service astro
mahu habis credit
haha. pantang kot kak bila tak dilayan. huhu.
assalamualaikum..
kastemer saya kebanyakannya melayu..alhamdulillah diorang berbudi bahasa..dah lama saya tak kena tengking dgn kastemer...huhuhh
tu pasal lah orang2 yang ada attitude mcm tu susah nak maju..dia dok laa kat situ, kat takuk tu sampai bebila...orang yang ikhlas dan bersungguh tu semua cepat maju kehadapan...tapi bila depa dh maju, kita kena kuarkan $$$ plak utk dapatkan perkhidmatan tip top tu....huhuuuh
ngee..sy thu perasaan anda..!!
melayu selalu buat kerja sambil lewa.. tapi alhamdulillah tak semua macam tu.. :))
tahu tak apa..
fara ppun sama.. kalo ikut hati nak jerk menyumpah kat situ..
tapi kita kita semua ni baikkan.. hahaha..
so marah dalam hati jerk la jawabnya.. hahaha..
biasa la tu
dia pun manusia biasa
kdg2 time tension dia semua nak marah
huhu
sob2 ye bg mereka peluang
=_=
ah takde.. niesz yg cakap semua tu... tipu kata xde.. apezs tahu, apezs dgr okeh..
*derang tgh period tu haha..:p
slalu dah kena macam ni...kadang2 tu diaorg siap wat muka lagi kat kita.org ckp elok2 bukn nak jawab elok2.rasa nak bagi sekai dua kat muka dia.
org cina lebih mengutamakan pelanggan dia.biar untung sikit,janji pelanggan tak lari...
ye la niesz...
wanie kdg2 nek meluat kat sales asst cm tuh..
nak je lempang2 d0wg..hukhuk
yeah ! sy setuju ! :)
salam
kalau dengan syira mudah je...u punya manager mana?
saya pembeli/ pengguna, saya berhak bersuara.. kerja pun jawatan ntah apa-apa nak berlagak, layan lebih kurang..huhu....
kebannyakan yg jadi customer service ni tak da training. kat negara kita mmg berleluasa benda cmni. faktor pendidikan jgk kot sbbkan diorang x ambil berat isu moral.
@ch!natsu tul la..hope dorg boley la ubah prngai tu ckit..
@bujal X hehehehe...
@nabilah_2908 tu la..kang ckp kang..mrh plak..xfhm btul..
@zati embong tu la..sedey je tgk mak kena mcm tu..
@d_LA tu la..cube lyn elok2..kan bgus..
@nishiyanisha bgus nisya!
@iwan_dextrous tul tu..sokong 100%!
@Miss Ain tul tu..as loang as kite x jd mcm tu ok la kan..
@rATu kEBaYA tu la..ikut kan ati mmg nk wat mcm tu je..
@Mr.IX geram je bile wat bodo mcm tu..ingt kite ni tggul ke ape..
@✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ hehe..niesz ok je kak gebu..:)
@yatie's EPISODE hehe..xpe awk..tul tu..niesz sokong!
@Ati Masrif niesz pon slalu mcm tu kalau nk call streamyx, nsib dorg layan baik..
@noraim pantang betul..
@sahromnasrudin kalau dpt yg mcm tu mmg bersyukur sgt2..
@Aziela tu la..slalu nye mesti nk kena ade sumthing br dorg wat elok2..
@nazrul ashraff huhuhu..terharu sy..ehe..
@y-A-n-A ha a..xsemue..segelintir je..
@fara
ha a..yg penting kite jgn kurg ajar ngn dorg..
@mr.syazwan ok2..niesz bg 2nd chance..hehe..
@apezs shah hahahaha...bkn apezs pon ckp ke..hehe..
@beautiful_rose tu la..perlu ikut cara dorg br ley untung..
@redzwanie redzmann sabar wanie..hehe..
@biella93 vote for me!hehe..
@sissyira berani nye syira!hehe..
@Solehah tu la..ptut kena bg training kat dorg dulu la..br layanan dorg ni elok ckit..
Post a Comment